Barclays Daily

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Spotligt: Coventry del 1

Av Barclays Daily Report - 26 augusti 2010 19:50

 

Coventry City FC
Championship, Barclays Premiership.
Manager: The__Champione.

Välkommen till ”Spotlight: Coventry del 1” där vi tar tid med en spelare från Coventry City och frågar dem frågor om såväl sina egna mål och vem i laget som gör vad.
Idag sitter vi här tillsammans med Coventry Citys Adam Walker, han är den spelare som har spelat flest matcher för Coventry City (48 matcher) och samtidigt lyckats skrapa ihop flest poäng via mål och assists (35 stycken) och han har betytt mycket i The__Championes lagbygge, trots att han arbetat i det tysta, och det är inte många som pratar om honom som viktiga spelare, han sticker inte ut som andra spelare, han smälter ofta in bland de andra 11, men han spelar en stor roll i Coventry City, och han har absolut visat ett stort hjärta för klubben.


Du har snart spelat din tredje säsong i Coventry City, hur mycket betyder klubben för dig?
Den betyder mycket, fotboll har alltid varit mitt liv, och när The__Champione ringde mig och erbjöd mig ett kontrakt så var det en dröm som besannades, det är riktigt kul att kunna säga att jag har varit en del av Coventrys magiska klättring med segrar i League Two och League One på bara två säsonger.

Du är lite av en ”Fan favorite” på Ricoh Arena, men utanför Coventry, så är det inte många som känner igen dig, är det något du tänker på?
Nä, jag tänker inte så mycket på det, jag spelar mitt spel, och gör mitt bästa för Coventry, sen är det kul när folk kommer på stan och ber om en autograf och ber om att ta kort, men det är också skönt att slippa det om man åker iväg, det är alltid någon som kommer fram, men det är betydligt mindre utanför Coventry, men mitt hjärta tillhör Coventry, och Coventrys fans är de enda fansen som jag bryr mig om.


Vem är det som är pajasen i laget?
Carl Baker helt klart, han dansar så fort musiken kommer igång, han är ständigt glad, även efter en förlust, och han kommer alltid på en massa spratt. För lagets bästa så ska jag inte gå in på vad han har hittat på, men laget skulle definitivt vara annorlunda utan Carl.


Vem är svårast att få ut i träning?
Haha, Freddy [Eastwood] är fruktansvärt lat när det gäller att komma igång, men när han väl kommer igång så är det okej, men han sitter absolut längst i omklädningsrummet, och absolut långsammast när vi joggar runt planen som uppvärmning.

Men vem är snabbast att få igång på en träning?
Lefteris [Kotsolis], killen har en otrolig vilja att bli bättre, och om han fortsätter som han gjort, så kommer han att bli stor, han går verkligen in 110 % i varje pass, och han skulle inte missa någon träning frivilligt, han har faktiskt försökt att komma in på en träning med 38 graders feber innan sjukpersonalen skickade hem honom haha.

Hur är The__Champione som person?
Han är väl som vem som helst, jag ska inte gå och säga att jag känner honom jätte väl, men han är sympatisk och trevlig, han tänker mycket fotboll, och snackar nästan aldrig om någonting annat.


Vem har sämst musiksmak i laget?
Oj, jag vet inte riktigt, jag är väl kanske inte rätt person att svara på den frågan, och många skulle nog svara mig haha, men Clinton Morrison gillar någon sorts indisk musik, och jag står inte ut med skiten hehe.


Vi tackar Adam Walker för den korta pratstunden, och önskar honom all lycka till i framtiden, och vi ser redan fram emot nästa avsnitt av ”Spotlight: Coventry”


                                                     Reporter: Anton_S.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Barclays Daily Report - 13 februari 2011 19:47

Resan Genom Barclays Premiership 2 - Av Hamm3RoX. ...

Av Barclays Daily Report - 13 februari 2011 19:36

  Sunderland AFCPremier League, Barclays PremiershipManager: Anton_S.Den här säsongen är snart slut, den har gått riktigt fort! Och ungdomsslaget från norra England Sunderland AFC är fortfarande segerlösa i Premier Leagues botten. Ska dem lycka t...

Av Barclays Daily Report - 26 januari 2011 13:18

Den 8:e omgången av Barclays Premiership har äntligen gått av stapeln och de har bjudits på några riktigt rafflande toppmöten i alla divisioner som har varit riktigt jämna, 7 av 20 matcher har slutat oavgjort och sen har vi haft några riktiga ...

Av Barclays Daily Report - 9 december 2010 21:14

  Leyton Orient FC.Premier League, Barclays Premiership.Manager: RobiN_1337Hej RobiN_1337 GRATTIS TILL FÖRSTA PLATSEN! Hur känner du dig nu efter att du vunnit Premier League för första gången? Du har ju varit nära men aldrig riktigt lyckats. Känn...

Av Barclays Daily Report - 1 december 2010 21:14

  Stoke City FC.League Two, Barclays Premiership.Manager: Hamm3RoX Efter att Hamm3rox tagit över laget och köpt några erfarna spelare så står det nu klart att man satsar för framtiden, detta bekräftas även efter styrelsens och Hamm3rox senas...

Sök i bloggen

Fråga mig

1 besvarad fråga

Presentation

Här kommer det komma upp intressanta pressmeddelanden om lagen i Barclays Premiership.

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards